Mottó

2012. június 18., hétfő

Levendula, levendula...

Végre megint eljött az én időm, itt van a levendula-szezon...idén nagyot nőttek a bokraim, rengeteg a virág is rajtuk, a sufnicska és környéke a száradó levendulától illatos most. Nem lehet betelni a látványával, illatával. A levendulát nem csak én, hanem a rózsáim és a méhek is kedvelik, de én járok a legjobban, mert nekem télire is lesz szárított levendulám... :)

   
A levendula iránti vonzódásomat nagynénémnek köszönhetem, akivel gyerek- és kiskamasz koromban a Nagymamám házához közel eső vadvirágos, kakukkfüves réten sokat napoztunk és beszélgettünk az élet dolgairól. Foglalkozásából adódóan sokat utazott, kedvenc városa Párizs volt. Amikor Franciaországban járt, és tehette, sosem hagyta ki egyik legszebb részét, Provence-ot sem. Olyan sokat, olyan érzékletesen és szeretettel mesélt arról a tájról, hogy már gyerekként sem volt nehéz elképzelnem az illatos, kék levendulamezőket. Csemegét is hozott mindig, és nem csak szárított levendulás zsákocskát, levendulaolajat, hanem finom sajtokat, levendulamézet és bort is. Sokszor ebédeltünk nála - remek konyhát vitt- , és ínyenc lévén az asztalán gyakran szerepeltek igazi francia fogások is. 

Az idén - attól tartva, hogy a levendulabokraim hamarosan elöregszenek - a már meglévő öthöz vettem még kilencet....sikerült más fajtát kifogni, mint az eddig meglévőek, de persze számomra egyik szebb, mint a másik. Az új növendék bokrocskák is virágzanak lassan, ugyan még nem olyan bőséggel, na de majd jövőre... Levendula-szappan recept után kutakodva tavaly találtam egy finom levendulás linzer és egy frissítő levendulaszörp receptet is. Érdekes, a számunkra megszokottól eltérő, de kellemes ízek, azt hiszem, legalább egyszer mindenkinek érdemes kipróbálnia.

  Mindkettőre Limara oldalán bukkantam, a linzer receptje itt, a levendulaszirupé pedig itt található. Én a linzer krémjét egy kis bodzaízzel is megbolondítottam, nagyon jól megy egymáshoz a két friss aroma.. A levendulaszirupot jéghidegen, illetve jéggel, friss kútvízzel, citromkarikákkal jó tálalni, keverőeszköz gyanánt egy-egy szál frissen szedett és megmosott levendulát is tettem bele. Enyhén levendulaízű, sütikbe, frissítő italba tehető cukrot is egyszerű készíteni: friss, kissé megdörzsölt levendulavirágot kell csak szórni a cukrosbödönbe, és néha lazán átkeverni. A levendula illót sem csak szappanba használom, saját gyártmányú, este használatos finom házi arckencémet aromaterápiás célzattal ezzel illatosítom, és az ágynemű öblítővizébe is előszeretettel keverem mosásnál.

 S végül, de nem utolsó sorban, legelső és máig legkedvesebb (és legtöbbször ismételt) szappanom alapanyaga is a levendula. Erős levendula-főzetet, friss és szárított levendulavirágot, levendula illóolajat teszek bele a többi, szintén jóféle hozzávalón kívül. Szappanom összetevői : szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, lenmagolaj, kukoricacsíra olaj, levendulafőzet, kecsketej, szárított és friss levendulaszirmok, levendula illóolaj.

2 megjegyzés:

  1. Ildikó gyönyörűen írsz a levenduláról ... Levendula, körömvirág, szappanban is,szárítva is, illatorgia ... az élet szép :))) A szappanod is csodaszép!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...