Mottó

2014. október 12., vasárnap

Őszi rózsaszappan

Rózsaszappant is rendszeresen készítek, most ismét sort kerítettem rá. Ezen a nyáron is szorgalmasan gyűjtöttem és szárítottam a bokraimról a bimbókat és a szirmokat. Készítettem finom macerátumot és rózsavizet is. Nem csak szappant, hanem arckrémet, arctonikot is szoktam belőlük készíteni. Az olívaolajból készült rózsa macerátum  öregedésgátló, erősíti a sejtfalakat, csökkenti a stressz és az irritáció hatásait.  Száraz, vízhiányos és érzékeny bőrtípusra is kiválóan alkalmazható, érett bőrre különösen ajánlott. Mivel a rózsa hatóanyagai gyulladásgátló és fertőtlenítő tulajdonságúak, zsíros és pattanásos bőr kezelésére is kitűnőek a rózsás termékek, valamint enyhítik a pikkelysömör és az ekcéma tüneteit.












rózsaszín és a fehér agyag, amellett, hogy nagyszerűen tisztítja a bőrt,  sokféle  ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz, ezért nem csak szappanok, hanem  arcpakolások kedvelt alkotóelemei is. Többek között kalciumot, magnéziumot, nátriumot és káliumot tartalmaznak, melyek a bőr rugalmasságáért felelnek, a rózsaszín agyag vas-oxidot is,  amely pórusösszehúzó és gyulladáscsökkentő hatással is bír. Szintén gyulladáscsökkentő és bőrmegújító hatású a cink és a szabadgyököket megkötő szelén is.   Az agyagok használata nem csak aknés, gyulladt bőrre jótékony hatású, hanem regenerálják,   puhítják, revitalizálják is a bőrt.










A rózsavíz kiváló bőrtisztító, hűsítően hat az arcra. Megnyugtatja a fáradt, irritált szemet. A rózsás kozmetikumok mindenkinek javasoltak. Száraz, vízhiányos és érzékeny bőrtípusra is kiválóan alkalmazhatók. Öregedő bőrre különösen ajánlottak.
Két dobozzal öntöttem most rózsaszappant, az egyikbe mini rózsabimbók kerültek díszként, a másiknak a mintájával próbáltam játszani. Az összetevők és az illat ugyanaz mindkettőnél.

 Szappanom összetevői:
szappanosított olívaolajból készült rózsamacerátum, kókuszvaj, pálmavaj, shea vaj, kakaóvaj, ricinusolaj, méhviasz, rózsavíz, rózsaszín és fehér agyag; geránium, rózsafa és indiai citromfű illóolaj.

3 megjegyzés:

  1. Ezek a szappanjaid is gyönyörűségesek lettek, gratula! Azt szeretném kérdezni, hogy a macerátumod rózsaillatú lett? Nekem a legerősebb, bódító illatú rózsáimmal sem sikerült ezt elérnem.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Eszter, nagyon kedves vagy! :)
    A legillatosabb rózsáim szárított szirmaiból szoktam készíteni a macerátumot, több hónapot is áll, de csak enyhe illata lesz, viszont felismerhetően rózsa. Szerintem...de lehet, hogy csak azért, mert tudom, hogy az? :) Kellemes, puha, bársonyos illata van a macerátumnak, arckrémet is szoktam belőle készíteni, de az készen már nem rózsaillatú, a kakaóvaj és a shea vaj elnyomja sajnos.
    A rózsaszappan illatosítására (emiatt kérdezted?) rózsafa és geránium illót használok, így együtt emlékeztetnek a rózsa illatára.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen válaszod és segítséged! Régóta csodálója vagyok a gyönyörű blogodnak és szappanjaidnak. Én több hónapig nem érleltem a rózsás macerátumot, csak kb. 6 hétig, lehet hogy akkor ez volt a baj. Rózsaszappanba már kétféle jó minőségű parfümolajat is kipróbáltam, de egyikkel sem voltam elégedett, nagyon érezni, hogy nem természetes illatok.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...