Mottó

2014. július 13., vasárnap

Apróságok

Közel három éve, hogy elkészült az első szappanom, lassan ideje lenne számot vetnem, vajon hány  fadoboznyi szeletelt szappan készült és mennyi szilikon formába öntött, hány liter finom olajat, vajat, házi kecsketejet  használtam fel, mennyi gyógynövényt és illóolajat, hány éjszakán és napon át tervezgettem, gyűjtöttem az  információkat, olvastam, jegyzeteltem. Megígértem magamnak, hogy egyszer kiszámolom majd.. :)

A most készült szappanokhoz  ismét krémtúrós dobozokat gyűjtöttem, de most nem csak oválisakat, hanem szögletes aljút és kisebb, kerek formájút is szereztem. Bár a szögletes is tetszik, ezek közül a kedvencem továbbra is a kis ovális kámeaszappan. 
A kis vendégszappanok levendula főzettel készültek, a massza egy részéhez tettem rózsaszín agyagot, egy dobozkányihoz pedig zöldet. A zöld agyag színe sajnos nem szokott megmaradni, gondolom ez is kifakul majd, bár a szappanpor most úgy belepte, hogy nem is nagyon látszik az eredeti színe.




A dobozkákba öntött szappanokat az öntés másnapján rövid időre a mélyhűtőbe tettem, hogy könnyebben kijöjjenek a formából, majd azonnal a tetejükre nyomogattam a frissen szedett kisebb, a levendulák hosszú szárán oldalágként növő levendula virágzatot. Ez nem túl egyszerű művelet, de megéri vele elbíbelődni.

A kis szappanok összetevői: szappanosított olívaolaj, pálmavaj, kókuszvaj, ricinusolaj, shea vaj, kakaóvaj, levendula főzet, rózsaszín agyag, zöld agyag; levendula és geránium, valamint indiai citromfű illóolaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...