Mottó

2012. november 1., csütörtök

Karácsonyi "norvég mintás"

November van, lassan itt az Advent, most már tényleg ideje készülődni, a szappanosoknak mindenképp, hiszen érnie kell legalább 4 hétig mindnek. Én még jobban szeretem, ha legalább 6 hetet szikkadnak, az a tapasztalatom, hogy minél tovább bírjuk ki, hogy csak nézegessük őket, annál kellemesebb lesz a használatuk. Olyanok ezek a szappanok, mint a finom bor, időt kell nekik hagyni, hogy kibontakozzanak a jó tulajdonságaik.
Nemrég a kedvenc drogériámban jártam, és persze megnéztem, van-e valami "finomság" a konyharészlegen is. Nagy szerencsém volt, a sütőformák között ott árválkodott egymagában egy csokibonbon forma, nagyon helyes mintával. Azonnal lecsaptam rá, csak azt sajnáltam, hogy nem volt még egy, csokit is jó lett volna vele önteni...Ez a szappan két lépcsőben készült, először az apró mintákat kellett kiöntenem, és másnap készült maga a szappan.


Karácsonyi hangulatú színeket szerettem volna, a kezem viszont kötve van, mert nem használok semmilyen mesterséges színezőt, még ételfestéket sem. Natúr szappant vörös agyaggal (ami a színét a vas-oxidnak köszönheti) viszont nem csak szépen, erőteljesen lehet színezni, hanem jó hatással is van a bőrre. Ásványi anyag tartalma magas, natúr kozmetikákban arc- és testpakolásként használatos. Vitalizálja, méregteleníti, élénkíti, feszesíti  a bőrt. A feketeszén is mélyen tisztítja a bőr pórusait, hatékonyan távolítja el a szennyeződéseket, pattanásos, mitesszeres bőr kíméletes ápolására is használható.
Mivel elég élénk színű maga a szappan, nem illatosítottam túl, egy kis geránium és levendula illóolajat kapott csak. Jó kis szappan lesz érés után, érett, érzékeny, irritált bőrre is használható. Hogy a kád milyen színben fog pompázni fürdés után, még kérdéses...de egy kis ecetes víz biztosan elég lesz eltüntetni a nyomokat.

Szappanom összetevői: szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, szőlőmagolaj, extra-szűz olívaolaj, levendula-főzet, vörös agyag, orvosi szén, geránium és  levendula illóolaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...