Mottó

2012. november 6., kedd

Csokis-mézes szappan

Nemrégen készítettem egy finom, nagyon fűszeres, igazi karácsonyi mézes süteményként illatozó szappant, sok-sok finomsággal, mákkal, mézzel, kecsketejjel és jókora adag fahéj illóolajjal. A többi illóval sem fukarkodtam, szegfűszeg-, gyömbér, és narancs illóolajjal is fokoztam a szívet-lelket melengető, a bőr vérkeringését is serkentő hatását.

Hogy az érzékenyebb bőrűek se maradjanak ki a karácsonyi mézes-készülődésből, nekik is terveztem és készítettem hasonlót, egy épp csak enyhén illatozó, ám annál finomabb krémszappant. Az összetevők ugyanazok voltak, mint a mézes mákosnál, csupán valamivel több  házi méhviaszt, pudingosodásnál pedig több kakaóvajat és shea vajat adtam hozzá plusz ápolóként. Méz is több került bele. A fűszeres illatélményt  pótolandó   jóféle fekete étcsokoládéval dúsítottam a massza egy részét, a réteges öntés után pedig hullámokat applikáltam a masszába.

A tetejére az előző mézes masszából öntött pici karácsonyi figurák kerültek díszítésül. Már a szappan felvágásánál is lehetett érezni, hogy krémes, enyhén édes-mézes illatú lesz ez a szappan érés után, még a felvágáskor megszokott, később elillanó szúrós-friss szappanszagot sem éreztem rajta.

Mint korábban már volt szó róla, a méhviasz bőrnyugtató, gyulladáscsökkentő, baktériumölő hatású, a bőrt puhítja, táplálja és feszessé teszi, fokozza a bőrsejtek regenerációs képességét. A méz nemcsak belsőleg, hanem a bőrre is jótékonyan hat: vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaz, hidratálja, táplálja, rugalmassá teszi, segíti a bőrsejtek megújulását, hatásos akné, ekcéma és más bőrproblémák esetén, nyugtatja az érzékeny vagy irritált bőrt. A csokoládé masszázs a leginkább endorfin termelő, lélekre ható kezelés a kozmetikai kezelések közül: nem csak a bőrt teszi bársonyossá, a kezelés a lelket is simogatja, tökéletes elmerülés a fizikális és mentális „jólétben”. A csokoládéban lévő kakaóvaj gazdag telítetlen zsírsavakban, fehérjékben, vitaminokban, foszforban, káliumban, mangánban, koncentráltan tartalmaz antioxidánsokat.

Szappanom összetevői: 
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, dióolaj, extra-szűz olívaolaj, diólevél-főzet, házi kecsketej, fahéj, reszelt étcsokoládé, méz, és épp csak egy kevés édesnarancs illóolaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...