Mottó

2014. augusztus 10., vasárnap

Fahéjas-gyömbéres-csokis kókusz szappan

A minap luffa szivacsos szappant szerettem volna készíteni, de egész luffa uborkához nehezebb hozzájutni, mint gondoltam. A luffa utáni keresgélés közben akadtam egy bio mosogatószivacsra, aminek a dörzsis része kókuszrostból készült. Hogy biztosra menjek, egy kis darabot próbaképp meg is gyújtottam belőle, szép, nagy, papírszagú lánggal égett, tényleg nem műanyag, így nem volt akadálya annak, hogy belenyomkodjam a következő szappanomba.









Ha már kókuszrost lesz benne, legyen kókusztej és kókuszreszelék is: vettem egy szép, formás kókuszdiót, nehezet, jól hallhatóan lötyögőset. A diót először megfúrtam két helyen, kicsorgattam (és megittam a finom) kókuszvizet, majd némi segédlettel (férj plusz kisflex) kettévágtam. Szép, friss, vastag húsú volt. A belét egy késsel óvatosan kifaragtam,  és  kevés gyömbérteával turmixoltam. Ez jó   ideig tartott, néha pihentetni is kellett a botmixert.










Az így kapott darabos pürét átnyomkodtam egy sűrű szövésű szitán, így körülbelül két deciliter zsíros kókusztejet sikerült kisajtolni egy fél dió beléből, és két marék kopra is szárad,  amiből finom kókuszos sütemény készül majd.



















A szappanjaim mindig tartalmaznak kókuszolajat, ami az egyik  legkedveltebb bőrápoló olaj. A szappannak szilárdságot és dús habzást biztosít, ezért a kókuszolaj a (házi) szappangyártás egyik fő alapanyaga. Mivel nagyobb arányban a szappanban száríthatja a bőrt, ezért 20%-nál nem szoktam többet használni. Most felhasználtam a kókusztejet is, és a koprából is tettem a masszába. (A kókusztej tetejére úgy egy óra állás alatt kiválik a kókusztejszín, egy kevéssel érdemes bekenni a bőrünket, bársonyosan puha lesz tőle).

A kókuszdió nagyon tápláló és gazdag vitaminokban (B1-, B3-, B5- és B6, C- és E- vitamint tartalmaz nagyobb arányban), rostban és ásványi anyagokban ( nátrium, kalcium, magnézium, szelén, foszfor és vas). A  kókusztej laktózmentes, ezért laktózérzékenyek is fogyaszthatják, pompás alapanyaga turmixoknak, szószoknak, süteményeknek, külsőleg és belsőleg is szépít, ápol, táplál.

A kókusztejes szappan alapmasszáját kettéosztottam, az egyik felébe fahéj és kevés csokoládéreszelék került, a másikba fehér agyag és a kókuszreszelék. Rétegezve öntöttem, alulra a csokoládésat egy mintás formába, felülre a kókuszreszelékes került, majd az előre felszeletelt kókuszrost dörzsit a massza tetejébe nyomogattam. Hogy a gyakorlatban hogy válik be, majd kiderül. Az illata nagyon finom, csokis-fűszeres-narancsos, azt várom, hogy az összetevőinek köszönhetően a kellemes bőrradírozó mosakodás után azonnal vissza is fogja zsírozni a bőrt, szerintem kedvenc lesz nálunk ez is :)

Szappanom összetevői: 
szappanosított pálmavaj, kókuszolaj, olívaolaj, kakóvaj, shea vaj, méhviasz, ricinusolaj, kókusztej, kókusztejszín, gyömbér főzet, frissen reszelt kókusz, őrölt fahéj, reszelt étcsokoládé, kókuszrost-dörzsi, narancs illóolaj

3 megjegyzés:

  1. Pont múlthéten láttam egy videót a neten amiben ilyen luffa szivacsot nyomtak a szappanmasszába. Én még most állok az első szappanom előtt, de ez a szivacsos dolog nagyon megtetszett. Kb. két éve ültettünk ilyen szivacstök magot a kertben, de csak brahiból, hogy tényleg az lesz e amit mondanak és leszüreteltünk egy csomó szivacsot :) Ha van kertetek és még meglelem a szivacsokból kiszedett magokat, szívesen küldök belőle neked :) Én is jövőre megint elvetem hátha újra sikerül.

    VálaszTörlés
  2. Szia Lidike!

    Köszönöm, nagyon örülnék neki! Van kertünk, és a cukkini úgy nő ebben a párás melegben, mint a gomba, ha előbb tudom, luffát is vetettem volna :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ildikó!
    Gyönyörű ez a szappan. Olvasom a blogod és szépségesek a műveid. Úgy látom, hogy sok szappanod receptje áll Olíva,kókusz,pálma,shea,kakaóvaj,ricinus olajakból.Gondolom ez jól bevált alapmasszád amit esetenként avokádó vagy szőlömag olajjal egészítessz ki. Ha nem titok, nagyon örülnék a receptnek, talán nekem is sikerülne valami hasonló de legalább bevált recept alapján készült egészséges szappant készíteni. Az első páron már túlvagyok. Köszönöm.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...