Mottó

2014. augusztus 11., hétfő

Rozmaringos-bazsalikomos mentaszappan


A meleg, párás időnek, a rengeteg esőnek hála a kertben nemcsak a gyomok, hanem a bazsalikom és a rozmaring is dúsan nő. Sok fogy most mindkettőből, a bruschetta indokolatlanul sok bazsalikommal (Babi néni kőlevesében lehetett ennyi répa) szinte mindennapos fogás most nálunk, feta sajttal, pirítóssal, vagy csak egy kis grillezett hús mellé köretként is. A receptet itt olvastam, köszönet érte Jucinak!
Pár napja vettem búzafű őrleményt, mert már tervben volt ez a szappan, és persze zöldnek képzeltem el. Eddigi kísérleteim az intenzívebb zöld szín elérésére nem voltak túl sikeresek, még zöld agyaggal sem, és azt gondolom, tartósan ez a szappan  sem lesz az, bár így, az öntés után egyelőre tényleg zöld :) Mint a természetes növényi színezőkkel színezett szappanok általában, ez is valószínűleg hamar ki fog fakulni, lehet, hogy megsárgul, sőt azt is el tudom képzelni, hogy a végén krémfehér lesz, mint a legelső rozmaringos szappanom, igaz, abban búzafű nem volt.










Mivel azonban soha nem volt célom túl színes és illatos szappanokat készíteni (egy natúr szappannak véleményem szerint nem is kell annak lennie), ezért most sem használtam kozmetikai pigmentet, bár azok állítólag természetes eredetű ásványi anyagokból készülnek. Hogy milyenekből, még nem jártam utána, de egyszer majd megteszem, mert érdekel, hogy ezek a pigmentek valóban csak természetes  anyagokat tartalmaznak-é. :)










Desztillált vízzel leforráztam egy nagy csokor bazsalikomot, úgy 6-8 ág rozmaringot és egy fél marék mentát. Állni hagytam egy éjszakát, majd átszűrtem, ez volt a folyadék a szappanba. A massza egy kis részébe mákot, a nagyobbik felébe szárított búzafű őrleményt kevertem, és rétegezve öntöttem. A kimaradt kétféle masszát összekeverve  kis szappanokat öntöttem, ezeket a nemrég ismertetett technikával mintáztam (köszönet a tippért Auntie Clara-nak), ahogy a fadobozban készült tömbszappan tetejét is. Van még mit csiszolni a módszeren, fogok is még próbálkozni. Bár egyszerűnek tűnik, mégsem az: nem könnyű eltalálni azt a pillanatot, amikor ideális a massza halmazállapota a dróttal történő mintázáshoz, pláne, ha ott egy egész tömb és 6-8 kicsi szappan, amiknek a tetejére egyszerre kellene mintát varázsolni :)  A tömbszappan teteje ráadásul kissé megemelkedik, és valamelyest simul rajta a minta, amikor gélesedik, de inkább a gélesedés, mint a szépség.. :)

Friss, aromás illatú szappanok lettek, hogy meddig maradnak zöldek, nem tudom, de a tapasztalataimról később majd beszámolok :)

Szappanom összetevői:
pálmaolaj, kókuszvaj, olívaolaj, shea vaj, kakaóvaj, ricinusolaj, méhviasz, extra szűz olívaolaj, bazsalikom, menta és rozmaring főzete, őrölt-szárított búzafű; rozmaring, levendula, menta és teafa illóolaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...