Mottó

2013. november 23., szombat

Lenmagzselés szappan

Most kivételesen nem szappan készült előbb egy egészséges alapanyagból. Lenmagos bagettet már többször sütöttem, lenmagzselét készítettem többféle célra is, szappanban most használtam először.  A zselét a szappanhoz desztillált vízzel készítettem, felforraltam és a megmosott magokra öntöttem, másnap leszűrtem (nem volt könnyű, sűrű a zselé).

A len már a közép-kőkor embere számára is ismert volt, rost- és olajnyerésre használták, és a mai napig is az egyik legfontosabb ipari növényünk.  A len a   táplálkozásban is  nagyon fontos szerepet játszik. A lenmagban található zsíros olaj gazdag többszörösen telítetlen esszenciás zsírsavakban, linol- és linolénsavban, ezért érdemes napi egy-két teáskanállal elfogyasztani belőle. Kefírbe, joghurtba keverve a legegyszerűbb magunkhoz venni.  (Esszenciálisnak azokat az anyagokat nevezzük, amelyek a szervezet számára nélkülözhetetlenek, ugyanakkor - mivel előállításukra a szervezet nem képes - a táplálkozással kell, hogy a szervezetbe jussanak).  A lenmag gazdag A, B, C, D és E vitaminban, az ásványi anyagok közül nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, foszfort, magnéziumot, kalciumot, ként, vasat, cinket,  rezet, fluort,  jódot is. A lenmag népi gyógyászati felhasználása is sokrétű. Elsősorban a benne lévő nyálkaanyagoknak tulajdonítanak sok jó hatást.


















A lenmagzselé nem túl kellemes illatú, az állaga sem bizalomgerjesztő, kicsit izgultam is, miféle szappan lesz belőle. Egy fadobozra  és több szilikonformára való masszát készítettem, egy keveset félretettem, a nagyobb részt rózsaszín agyaggal kevertem össze, majd öt ponton visszaöntöttem a színezetlen masszát az edénybe. Egyszer megkevertem, és már zuttyintottam is a fadobozba.

 Másnap szeletelés  után körülbelül az a látvány fogadott, amire számítottam, fehéren márványozott, rózsaszínű lett a szappan. A tetejét az öntés után vörös agyaggal és egy kevés színtelen masszával díszítettem. Friss, virágos illatot képzeltem hozzá, ezért levendula és geránium illóval illatosítottam. A rózsaszín agyag   és a  lenmag zselé is gyulladáscsökkentő hatású, ez a szappan érzékeny és szeborreás bőrre is jó hatású lesz.

Szappanom összetevői: szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, körömvirág macerátum, kakaóvaj, shea vaj, lenmag zselé, rózsaszín agyag, levendula illó, geránium illó.
A hántolatlan fűzfavesszőből készült szappantartóra Évi oldalán bukkantam, érdemes nála körülnézni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...