Mottó

2012. október 7., vasárnap

Levendulás rózsaszappan geránium olajjal

A minap újfent levendulás kecsketejes levendulaszappant készítettem, a nálam már klasszikusnak számító ropogós-tisztaságillatút, tetején levendulaszirmokkal. Az alapolajokat általában úgy készítem  elő, hogy maradjon  annyi  massza a fadobozba öntés után,  hogy néhány szilikonformába öntött szappan is készülhessen. 

Most "rózsás kedvemben" voltam, mert nemrég egy kedves ismerőstől csodaszép színű vörös agyagot és kaolint is kaptam, nagyjából két életre valót (úgyhogy ha lesz, a következő életemben is szappanoznom kell, ez már most látszik, de azt gondolom, ezzel nem is lenne gond...)
Ha rózsa és rózsaszín agyag, akkor legyen rózsára hasonlító  az illata is, ezért geránium (rózsamuskátli) illót tettem most pluszban  a maradék levendulás-kecsketejes masszához. A rózsaszín agyagot csak úgy szőrmentén kevertem össze az alapmasszával, így ahány rózsaforma, annyiféle szappan készült, az egyiket világosabbra, a másik sötétebbre színeztem. 

A geránium olaj közismert kozmetikai alapanyag.  Valószínűleg Dél-Afrikából származik, Európába a 17. század végén került, napjainkban kedvelt kerti illetve cserepes növényként tartják számon. Az illóolajat a növény leveleiből, szárából és virágaiból vízgőz-desztillációval nyerik. Illata a rózsáéra hasonlít, ezért szokás gerániumrózsának is nevezni. A gerániumnak, a levendulához hasonlóan gyulladáscsökkentő hatása van, serkenti a vérkeringést, felfrissíti a sápadt, igénybe vett, érett bőrt, tonikok kedvelt alkotóeleme. Szabályozza a faggyútermelést, ezért száraz és zsíros bőrre is használható. Az aromaterápiában nyugtató olajként  alkalmazzák, csökkenti a stresszt, enyhíti a szorongást.
Az én ízlésemnek kissé tömény, édes a geránium  illata, ezért szerintem kifejezetten jót tett ennek a szappannak az, hogy a levendulás alaphoz adtam a geránium illót, így édes is, friss is, rózsás is, levendulás is egyszerre. Mivel a rózsa alakú szappanok öntésénél már kezdett dermedni   a massza, kissé rusztikusra-buborékosra-foltosra sikerült, de talán nem is tett rosszat neki... :)

Szappanom összetevői: 
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, szőlőmagolaj, levendula-főzet, házi kecsketej, rózsaszín agyag, levendula illó és geránium illóolaj. Ha létezne a háziszappanok között luxusszappan, akkor az összetevői, színe, formája, illata miatt ezt biztosan azok közé sorolnám...

2 megjegyzés:

  1. Kedves Ildikó!Csak ámulok,bámulok a szép szappanok láttán. Én is próbálkozom, több kevesebb sikerrel: a legnagyobb gondom, hogy az itteni (szudáni)illó olajok -legtöbje a Közel Keletről vagy Indiából érkezik-olyan tömények, (sandal, rózsa stb.) hogy teljesen elzsirositjak a szappanomat. Ha viszont kevesebbet teszek bele, mint amenyi a megadott mennyiseg (soapcal), akkor nincs illata... mit tanácsolsz?Eva

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva!
    Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszenek a szappanjaim.:)

    De finom illóolajaid lehetnek.... :)
    Mit értesz azon, hogy elzsírosodnak a szappanjaid? Milyen alapolajokat használsz, mennyi a super fat, amit ráhagysz? A lúgod elég tömény? (a kalkulátorok technikai tömény, tiszta lúggal számolnak) Én is a SoapCalc kalkulátorát használom, azzal nem lehet baj :)
    Az illóolajok mennyiségét viszont nem kalkulátorral számolom ki, mint a többi összetevőét, hanem csak "érzésre" teszem hozzá. Ahogy láttam anno (mert persze megnéztem azért), az illatkalkulátor nem sajnálja a jóféle illókat a szappanból, én annál kevesebbet használok, mert nem is célom túl illatos szappanokat készíteni. Másfél kg alapolajhoz átlagosan 25 g illóolajat használok, de nem szoktam méregetni, szappanja válogatja, mennyire lódul meg a kezem, meg persze illóolaj függő is, mert van, amelyiknek jóval erősebb, és tartósabb az illata. (érdemes az illatpiramist tanulmányozni ez ügyben)
    Milyen mennyiségű szappant készítesz egyszerre? mennyi illóolajat szoktál hozzá tenni?
    Talán azt csinálnám a helyedben, ha tényleg az illó okozza nálad a problémát (ebben nem vagyok biztos), hogy kevesebb super fat-et használnék, vagy ha nem használsz, akkor tegyél egy egész picivel több lúgot a szappanba, ha ugyanolyan mennyiségű illót szeretnél használni, mint eddig (számold be valamelyik olajos összetevő közé az illó mennyiségét)
    Kevesebb illóolajat szükséges a szappanmasszához adni, ha teszel valamilyen szárazanyagot is a bele (pl. kukoricakeményítőt, zablisztet), mert ezek valamelyest megkötik, rögzítik az illatokat, esetleg így is csökkentheted a mennyiségét.
    Remélem segítettem kicsit, ha van még kérdésed, szívesen válaszolok! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...