Mottó

2012. szeptember 9., vasárnap

Holt-tengeri iszapos, rozmaringos szappan

Többen kérdezték mostanában, mikor lesz megint Holt-tengeri iszapos szappanom, de mindig volt valami újdonság, amit ki szerettem volna próbálni, így idáig váratott magára az ismétlés.

Most elérkezett az idő, vettem iszapot, és megpróbáltam hasonlóképp összeállítani, mint a legelsőt, ami lassan már egy éve készült. Az AHAVA Holt-tengeri iszap most is jól vizsgázott,   iszapszagú és színű volt a mű felvágáskor,  ahogy kell, de a furcsa pocsolyaszag  most is  ugyanúgy elillant pár óra után, mint tavaly, és csak a   rozmaringgal vegyes érdekes, sós-iszapos tengerillat maradt meg. Nem tartozik a bájosan szép szappanok sorába, inkább fiúsnak, hideg-márványosnak tűnik első ránézésre. Hogy oldjam kicsit a "kockaságát", megint a fás pecsétemet használtam, amit Nagymami Kincsestárában találtam még tavaly :) 

Mivel hosszú szünet után végre volt jégkorong közvetítés   a tévében (pár éve személyes érintettség miatt hokirajongóvá váltam, nagyon tetszik, már alig várom, hogy egy jó meccset újra élőben is megnézzek), kigömbölyödött a világ: hallgattam a meccset, és díszítgettem a szappanokat. Kuckós, jó érzés nagyon. Már csak a tűz pattogása hiányzott  a kis kályhakandallóból, de itt lesz az ideje annak is nemsokára. Hogy a szappanok pecsételése komoly, odafigyelést igénylő munka, mi sem bizonyítja jobban, hogy csak módjával lehet közben jeges csetepatét nézni (hallgatni): az egyik szappanba a fás pecsétet véletlenül fektetve nyomtam. Eléggé elkenődtem, nem szeretem, ha nem sikerül úgy valami, ahogy elterveztem...Duplán odafigyelve befejeztem a többit, kiszedtem a formákból a kicsiket is, aztán nekiláttam azon gondolkozni, mi legyen az elrontott szappankával. Feldaraboljam egy másikba? Próbáljam meg a mintát valahogy eltüntetni? Végül úgy gondoltam, belenyomom a pecsétet az előzőre merőlegesen, ennek a szappannak már úgyis mindegy, majd meglátjuk, mi lesz.










Nézegettem-forgattam, nyomtam még ide-oda egy-egy szívecskét, hogy hulló levelű őszi fára emlékeztessen...tökéletes ugyan nem lett, de megúszta a feldarabolást :) Öntöttem még néhány margaréta alakú és apró vendégszappan formát is, meg egy-két karácsonyi figurát, lassan gondolni kell az ünnepre, mert a szappanok jó, ha minimum öt-hat hetet is száradnak, érnek az öntés után.

Az Holt-tengeri iszap kaolint, timföldet, apró agyag-szemcséket, káliumot, magnéziumot, kalciumot tartalmaz, mélytisztító hatással rendelkezik, feszesíti, táplálja a bőrt. Ichtamol tartalma miatt gyulladásgátló, hámosító, fertőtlenítő hatása is ismert. Kecsketejjel és szőlőmagolajjal  is gazdagítottam ezt az érett, de problémás bőrre is jó hatású szappant. Díszítésként öntés közben néhol meghintettem leheletnyi orvosi szénporral a masszát.

Szappanom összetevői: 
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj,  rozmaring főzet, házi kecsketej, Holt-tengeri iszap, rozmaring és fenyő illóolaj. A plusz olajok ebben a szappanban is a szőlőmagolaj, a shea vaj és a kakaóvaj. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...