Mottó

2012. július 15., vasárnap

Magad uram, ha formád nincs...

Ugyan az egyszerű formák tetszenek, és egy natúr háziszappanhoz talán ez is illik leginkább, de azért vágyom néha valami különlegesebbre. Kipróbálnám például Kudos tényleg mesebeli szilikonformáit, egyszer talán meglepem magam néhány ilyennel is ..

Az utóbbi időben többször készítettem levendulás szappant, hiszen ennek van most itt az ideje, addig kell ütni a vasat, amíg van friss levendula... a fadobozból kimaradt plusz masszát pedig most nem a megszokott szilikon muffin formákba öntöttem, hanem kis műanyag krémtúrós dobozkákba. Kámea formához hasonló a dobozka alja, szappannak pont megfelelő, s hogy feldobjam valamivel, friss és szárított levendulával díszítettem.


Kétféle apró vendégszappankát készítettem eddig. Az egyik egyszerű, üde levendulás, ebbe csak levendula illó került és friss levendula ágacska, ami másnapra megbarnult. Először kicsit elkeseredtem, de száradás után a nyers szín és sötétbarna kontrasztja már nem tűnt olyan csúnyának. A másik levendulás masszába tettem egy kevés zöld agyagot is, és sok rozmaring és borsosmenta illót. Ezekbe a szappankákba nem friss, hanem szárított levendulaágacskákat nyomtam, a színűk így megmaradt.

Szappanom összetevői: szappanosított olívaolaj, pálmaolaj, kókuszvaj, kakaóvaj, shea vaj, ricinusolaj, méhviasz, lenmagolaj, ligetszépe olaj, mentafőzet, levendulafőzet, kecsketej, levendula vagy rozmaring és borsosmenta illóolaj, zöld agyag. Frissítő, üde illatú vendégszappanok.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűszépek.. Nézni is olyan jó őket, de hogy még finom szappanként is használhatóak.. Minden érzékszervre hatnak majdnem:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is vannak ilyesmi formáim, de még nem mertem kipróbálni őket, mert féltem, hogy beleragad a massza. Te hogy csinálod, kikened előtte valamivel?
    Gyönyörűek a szappanjaid, nem tudom abbahagyni a nézegetésüket.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Júlia! :)

      Igen, ki kell kenni valamivel a dobozkákat (pl. olívaolajjal), de még így sem egyszerű néha kiszedés. Pár percre ha hűtőbe- mélyhűtőbe teszed, sokat javít a szappan esélyein (arra, hogy szép maradjon)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...