Mottó

2013. március 29., péntek

Szappanöntő doboz

Régóta nem volt időm írni, fényképezni, az év végi (és elejei) hajrá  minden szempontból olyan mozgalmassá tette  az életem, hogy csak messziről nézegettem a karácsonyra kapott és szeretettel készített szappanöntő dobozt, amire már olyan régóta vágytam. Most elérkezett az idő, hogy felavassam, kipróbáljam.
A szappanöntő és szeletelő alkalmatosságot a párom készítette, akivel - kis túlzással szólva - közös hobbivá vált a szappanozás. Karácsony előtt csendben, titokban tervezett, fúrt-faragott, és ő is kíváncsian várta, a gyakorlatban hogy válik be a mestermű.

A doboz ugyanolyan méretű, mint amilyeneket eddig is használtam (azok is házilag készültek), a különbség, hogy ez a doboz szétcsavarozható, ami megkönnyíti a szappan kivételét a az öntés másnapján, másrészt csúszkás módszerrel állítható szeletelő is van a végén, amivel olyan vastagságú és teljesen egyforma szappanokat vághatok, amilyet csak szeretnék. Kiküszöbölhető eztán az, hogy a késsel szeletelés után ákombákom módon nézzenek ki a szappankák, bár nekem úgy is tetszettek...
Mivel régen, bő négy hónapja készült az utolsó szappan, szinte mindegy volt, milyet készítek, mindenből kifogytam. Nyár óta ázik  olívaolajban a gondosan szedett, válogatott és szárítgatott saját termesztésű körömvirágszirom, testes gyógynövény illatúra, aranysárga színűre érett már. Ezt használtam most alapolajként és super fat-ként is, mivel a körömvirág szappanban használva is az egyik leghasznosabb gyógynövényünk, ráadásul csak egyetlen körömvirágos szappanka árválkodott  már a szappanos polcomon.

Szárítva is tettem el a hideg téli napokra egész körömvirág szirmokat, amiből őrleményt készítettem a mostani szappan színezésére. Friss házi kecsketejet is kaptam, ez tette ki a folyadék felét, a másik rész körömvirág és levendula  főzet lett most.
Kicsit tartottam attól, hogy kevésbé leszek rutinos, mint amikor heti  kétszer is öntöttem szappant, de most már tudom, hogy ahogy a biciklizést sem lehet elfelejteni, úgy a szappanozást sem. Nagyon jó érzés volt ismét méricskélni, érezni a lúgos-kecsketejes oldat kissé szúrós, jellegzetes illatát.
A szappanszeletelést vártam a legjobban most is, mint mindig, ezt a doboz szeletelő funkciójának próbája természetesen csak fokozta. Szép, grammra majdnem egyforma szeleteket tudtam vágni. A méret pár millimétertől folyamatosan állítható, úgyhogy eztán olyan egyforma szeletkéket tudok vágni, amilyeneket csak szeretnék.

Szappanom összetevői: szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, ligetszépeolaj, kakaóvaj, körömvirágfőzet, levendulafőzet, házi kecsketej, őrölt és egész körömvirágszirom, kevés kurkuma; geránium, indiai citromfű és levendula illóolaj. Extra ápolóként körömvirág macerátumot,  shea vajat és kakaóvajat  adtam  az alaphoz.

12 megjegyzés:

  1. úgy örülök,hogy újra szappanozol:)
    egyszerűen szerelmese vagyok a szappanjaidnak!
    meg lehet őket valahol vásárolni?

    Áldott húsvéti ünnepet kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  2. Csudi dobozka ez, igazi varázsládikó! Látom az alkotóláz már a "fertőző" stádiumba ért... :) Gratula Bélusnak az ötlethez és a megvalósításhoz! Alkoss tovább - szeretettel, lázzal, alázattal... mesterművek születnek a kezed által... :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez egy szuper találmány!!!
    Aranyba kell önteni az embör kezét!!!

    (Esetleg repro belőle?)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy végre van új szappan és új találmány:) De már megint eltelt 2 hónap ám;)

    VálaszTörlés
  5. Szia Timka!

    Készülök már írni, sőt, el is kezdtem, de képeket még nem volt időm készíteni az új dobozba öntött legutóbbi szappanokról.
    Esküvőre is készülünk, 160 apró vendégszappan vár már csomagolásra és a június végi nagy napra....Jövök nemsokára, még meg is fogtok unni :)

    VálaszTörlés
  6. Angel, Judith, Monica, nektek is köszönet az érdeklődésért...Igen, az "embör" is megfertőződött, a varázsládikó pedig remekül funkcionál. :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű ez a szappan és biztosan nagyon kellemes is használni. A körömvirág honnan való, hogy ilyen szép sárga maradt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ica!

      Elsősorban saját termesztésű gyógynövényeket használok, ez a körömvirág tavalyi termés, sötét, száraz helyen szoktam szárítani, így megőrzi a színét. A gyógynövényboltokban kapható barna zacskós körömvirágnak közel sincs ilyen színe (a hatása nyilván jó, csak nem ilyen szép sárga).
      A körömvirág egyike az nagyon kevés növénynek, ami megőrzi a színét a szappan lúgos közegében is, ezért porrá őrölve is szoktam vele szappant színezni.
      A kész szappannál arra kell ügyelni, hogy ne napos helyen tároljuk, mert a nap fakítja (mint minden mást).

      Törlés
  8. Kedves Ildikó!

    Lenne egy kérdésem: Ha a friss masszát beleöntöd a szép fa dobozdkádba, akkor le szoktad takarni? Én mindig letakarom, de lehet, hogy anélkül is jó lenne? Az a bajom, hogy olyankor a tetejét megnyomhatom, és akkor már nem olyan szép. Előre is köszi a választ!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Ildikó!
    A dobozkáról érdeklődnék. Én is szeretnék egy ilyet. Nincs esetleg egy leírás róla, méretekkel, hogy hogyan is kéne elkészíteni?
    Előre is köszönöm!
    Üdv: Szabina

    VálaszTörlés
  10. Kedves Ildikó!
    Nagyon szépek a munkáid!
    Ládika érdekelne. Készítését vállalnátok, vagy van hozzá leírás ? Méretek stb.
    Köszönöm! üdv. Edit

    VálaszTörlés
  11. Kedves Ildikó,

    nagyon ötletes, nagyon tetszenek a szappanjaid, és kimondottan pénztárcabarát a szappandoboz :-) A paraméterei engem is érdekelnének, amennyiben nem titkos :-)

    További sok sikert a szépséges szappanokhoz.
    Erika

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...