Mottó

2014. december 7., vasárnap

Karácsonyi apróságok

Tegnap végre elkapott a karácsonyi láz. Eddig csak hőemelkedés volt, most  teljes erővel kitört a készülődési betegség nálam is. :) Jó lenne hozzá egy  kis fehérség is odakinn, de most azzal is megelégszem, hogy idebenn már karácsonyi illatok terjengenek, kakaós-túrós áfonyás sütit sütöttem, és készült sült alma likőr is (ez utóbbi még pihen egy nagy befőttes üvegben, két hét múlva még egy kis tejszín kerül majd hozzá).

Az apró ajándékszappankák viszont már két hete érlelődnek, de csak most volt időm  néhány fotót készíteni. Eddig főként csak növényeket  használtam színezőként  a rózsaszín, zöld és fehér agyagot kivéve. Most vettem egy nagy levegőt és egy kis tasak zöldeskék, króm tartalmú ásványi pigmentet (erről egy későbbi posztban majd írok még), és próbaképp először néhány pici vendégszappant  öntöttem. Mivel általában a pasztell színeket részesítem előnyben, nem használtam túl sokat, így a szappanoknak sem lett túl erős színük.  












A türkiz színű szappankák tetejét jóval korábban kiöntött apró, fehér szappanfigurákkal mintáztam (néhány éve ilyentájt vettem ezt a  pici bonbonöntő szilikonformát, ha jól emlékszem, a Müller drogériában). A szappanok a megszokott  finom összetevőket tartalmazzák, ezeket most  mandulaolajjal és a szokásosnál valamivel több shea vajjal és kakaóvajjal tettem gazdagabbá. A szappantartó is saját készítésű, a technikát néhány hónapja sajátítottam el egy jó hangulatú workshop-on Juditéknál (Vintage bazaar.hu).                                                      

Szappanom összetevői:
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmavaj, mandulaolaj, shea vaj, kakaóvaj, ricinusolaj, méhviasz, levendula virág főzete, fehér agyag, zöldeskék ásványi színező, levendula és indiai citromfű illóolaj.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...