Mottó

2012. augusztus 13., hétfő

Formabontó

Nagyon rég vágytam már egyszerű, mégis (számomra) nem mindennapi, új formákra. Ahogy írtam is nemrég, kívánságom teljesült, de az első próbálkozás nem volt sikeres: a szappanok szépek lettek, de a minőségükkel nem voltam elégedett, így újraolvasztottam őket. Az a massza most fadobozban pihen, kell még egy kis idő, mire magához tér a sok plusz folyadék miatt, ami az újraöntéshez volt szükséges.

Ezekhez a mostani formákhoz új szappanmasszát készítettem, és háromféle pasztellszínt  terveztem hozzá: csontfehéret, halvány rózsaszínűt és "éppcsak"kéket. A rózsaszínűt agyaggal, a halványkéket kamilla illóval színeztem. Az összetétel most a bevált maradt, kicsivel kevesebb méhviasszal, mert az nagyon gyorsan dermeszti a masszát, nehéz szépen önteni. Így sem lett teljesen tökéletes a végeredmény, még kísérleteznem kell, mert a formákból való kiszedéskor kissé megtépázódtak a szappanok,  leginkább a cizellált mintájúak. 
Hogy teljes legyen az újítás, az illattal is variáltam kicsit, a romantikus geránium mellé most pár csepp grapefruit illóval frissítettem a szappanokat.



Bár nagy öröm volt, de nem volt túl egyszerű a szilikonlapos dobozkákkal dolgozni. A lapokat fixáltam egy kevés szappanmasszával, hogy öntéskor ne ússzanak el, majd óvatosan a keletkezett buborékokat is megpróbáltam kiveregetni belőlük. Öntés után a formákat most sütőbe tettem, és alaposan átmelegítettem, illetve hagytam őket ott kihűlni. A szappanok teljesen átgélesedtek, besötétedtek, nehéz volt elképzelni akkor, hogy a megálmodott pasztell színekben fognak még valaha pompázni... 

Szappanom összetevői:  
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, lenmagolaj, kukoricacsíra olaj, ligetszépe olaj, levendulafőzet, rózsaszín agyag, kamilla illóolaj, geránium illó és grapefruit illó. Ápoló szappanok lesznek minden bőrtípusra.

5 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek ezek is színnel és formával együtt, de a sötétebb újdonságokat is alig győzöm nézni (csokis, szőlőmaglisztes, iszapos).. Nem gondoltam, hogy a szappankészítést is ilyen magas művészi színvonalon lehet űzni (ja és a fotóid is nagyon finomak mindig).

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Timka :)
    Tőled különösen jólesik,nagyon szeretem a képeidet és az alkotásaidat is :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Ha nem titok, elárulnád, hogy hol vásárolhatnék én is ilyen csodás öntőformákat? Már eget-földet felkutattam értük, de mindhiába. Nagyon várom válaszodat.
    Címem: kivi70@freemail.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Móni!

      Ezeket az öntőformákat a tengerentúlról kaptam egy kedves ismerősömtől, de rendelhetsz nagyon sokfélét az internetről te is, pl. Bramble Berry vagy Kudos (és még sorolhatnám..) oldaláról.

      http://www.brambleberry.com/Soap-Molds-Guest-C72.aspx

      http://www.kudosoap.com/html/?bWFpbg==

      Üdv:

      Ildikó

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...