Mottó

2012. augusztus 10., péntek

Szappanporos volt-nincs szappan

 Az óceán túlpartjáról látogatott haza nemrég egy kedves iskolatársam, akivel együtt koptattuk   egy  patinás  gimnázium lépcsőit, tőle kaptam ajándékba  ezeket a különleges és szép (és nálunk sajnos nem kapható) szappanöntő formákat, szilikonbetéteket.  Igazi meglepetés volt, karácsony a nyár közepén... Innen is köszönöm, Erika! :) Persze már másnap ki is próbáltam őket. Kamillás, rózsaszín agyagos geránium illóval és indiai citromfüves szappanok készültek.  



A nagy izgalomban viszont elfelejtettem őket kellőképp betakarni, nem gélesedtek át, túl gyorsan hűltek ki, "megfáztak", nyakig szappanporosak lettek... ez még nem is lenne olyan nagy baj, de bársonyosak, morzsálódik az aljuk,  úgyhogy nincs mit tenni, megpróbálom újraolvasztani őket. Mondhatnám - és mondom is - hogy már úgyis szerettem volna kipróbálni az újraolvasztást, ami állítólag kifejezetten jót tehet egy szappannak, de hogy pont ezekkel....Már lereszelve várják a holnapot és a sütő melegét (nem volt könnyű megtenni, csak azért sikerült, mert tudom, bármikor önthetek újra ilyeneket). Én pedig izgulhatok, hogy sikerül-e olyan folyékonyra olvasztani, hogy ismét beleönthessem a csodaszép újdonatúj formáimba. Ha nem, akkor sincs gond, legfeljebb tömbszappan lesz belőlük...

5 megjegyzés:

  1. Tényleg kár értük, de biztos vagyok benne, hogy a végeredmény tökéletes lesz!

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy így is jók lettek volna érés után, most már késő bánat, már pihen az újraolvasztott massza :)
    Nem lett annyira folyékony, hogy visszaöntsem a formákba, így fadobozba tuszkoltam. Érdekes lett az állaga, "habszappannak" néz ki. Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz belőle, ha egyáltalán kijön a dobozból..

    VálaszTörlés
  3. Szia Ildikó!
    Végül is milyen lett az újraolvasztott szappan? Kijött a dobozból?

    VálaszTörlés
  4. Szia Antula!

    Igen, kijött, és tényleg buborékos habszappan lett belőle....nem lett szépségdíjas, de a minőségével nem volt semmi gond. Az újraolvasztás alatt nem lett olyan folyékony a massza, mint vártam, nehéz volt vele bánni, talán többször kellene próbálkozni...de szerencsére azóta nem volt rá szükség. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Ildikó!
    A minőségével gondoltam, hogy nem lesz gond, hiszen csupa finom alapanyagból állnak a szappanaid!
    Csak azért kérdeztem, mert nekem is újra kellett olvasztanom egy szappanom, kíváncsi voltam, mi a tapasztalatod. Én nem mertem a fa dobozomba újraönteni, szilikon formába kanalaztam, így könnyebb volt.
    Örülök, hogy újra "jelen" vagy, ez a kedvenc szappanos blogom, izgalommal nézegettem nap mint nap, mikor jelenik meg valami új nálad.
    Üdv.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...