Mottó

2014. november 9., vasárnap

Kakukkfüves-rozmaringos téli szappan


Nehéz úgy téli szappant tervezni, hogy szinte nyár végi még az idő, de a hetek szaladnak, nemsokára itt a karácsony, erre emlékeztetnek a boltok polcain a rénszarvasok, mécsesek,  már szaloncukor is van sokfelé. Szerencsére  karácsonyi dalokat még nem hallottam, de attól tartok, már arra sem kell sokat várni.

Téli tájat szappanba varázsolni nagyon egyszerű, gondoltam. A fehér rész lesz a hó, a sötétszürke pöttyözött az éjszakai, hóeséses ég. Elgondolni könnyű, elkészíteni nem annyira, minden fordítva működött, mint szerettem volna, de a végén majdnem olyan lett a szappan, mint ahogyan terveztem. Rétegezve öntöttem, a rétegek közé fekete szénport szórtam. A havas rétegbe fehér agyagot kevertem, ami amellett, hogy nagyszerűen tisztítja a bőrt, sokféle ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz, melyek a bőr rugalmasságáért felelnek. A fehér agyag  használata nem csak aknés, gyulladt bőrre jótékony hatású, hanem regenerálja, puhítja, revitalizálja is azt.
A feketeszén is mélyen tisztítja a pórusokat, hatékonyan távolítja el a szennyeződéseket, pattanásos, mitesszeres bőr kíméletes ápolására is használható.

Illóolajként most kakukkfüvet, rozmaringot és kevés borsosmentát választottam. A kerti kakukkfű az egyik legősibb gyógynövényünk. Erős illata és kitűnő fertőtlenítő hatása miatt az egyiptomiak balzsamozásra használták olaját. A gyógyfüvek ismerői évszázadokon át alkalmazták megfázások, köhögések, torokfájások és egyéb légúti megbetegedések kezelésére. Alkalmazzák még asztma, dohányosok idült hörghurutja, időskori tüdőtágulás, hörgőtágulás kezelésében is. 
 A rozmaring is ősidők óta ismert fűszer- és gyógynövény, az ókori görögök szerint serkenti az agyműködést, ezért a diákoknál mindig volt egy-egy rozmaringágacska. A levelek rozmarinsav tartalma gyulladáscsökkentő hatású. Kiválóan használható a reumás panaszok enyhítésére, bedörzsölő vagy gyógyfürdőként, ajánlják alacsony vérnyomás, illetve a lábak keringési elégtelenségeinél is. A rozmaring illóolaja antibakteriális, gyulladáscsökkentő és vérkeringést serkentő hatása miatt hatásosan alkalmazható korpásodás ellen is.

Szappanom összetevői:


szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmavaj, ricinusolaj, shea vaj, kakaóvaj, méhviasz, avokádó olaj, rozmaring és kakukkfű főzete, fehér agyag, feketeszén-por, kakukkfű, rozmaring és borsosmenta illóolaj. Mini pecsétek gyanánt apró fagombokat használtam. Gyulladt, pattanásos, problémás bőr ápolására is alkalmas lesz ez a szappan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...