Mottó

2012. június 30., szombat

Olívaszappan babérolajjal és babérőrleménnyel


Végére jár a tavalyi olívaszappan készletem, a babér macerátum pedig illatosra érett, így olívaszappan készült a héten. A tavalyiakból az utolsót most kezdtem el használni, eltart még majd egy darabig, ha addig nem is, míg ez a mostani majd beérik - a tiszta olívaszappanoknak jóval hosszabb, 3-6 hónapos az érési idejük. A hosszú várakozás azonban nem hiábavaló : az olívaszappan az egyik legfinomabb szappan, amit eddig használtam.

Jó erős babérfőzetet készítettem, és szárított babérlevelekből őrleményt is. A szappanmassza egy része babérőrlemény nélkül készült, sem természetes színezőt, sem illatosítót nem tartalmaz, a maga natúr egyszerűségében hagytam most, még a szappanpecséteket sem vettem elő. Csontfehér, igazi natúr háziszappan illatú, tömzsi szappanok lettek (most más magasságban öntöttem és szeleteltem), én érzem rajta az enyhe babérillatot is.

A másik szappan ugyanebből a masszából készült, de a feléhez kevertem porrá őrölt, szárított babérlevelet is. A babérőrlemény annyira frissen aromás illatú volt, hogy szinte mentolosnak tűnt, ami nem véletlen, hiszen a babérlevél egyik hatóanyaga a cineol, egy kámfor-csoportba tartozó vegyület, ami az eukaliptuszolaj fő komponense is. Gyógyhatásai között a babérolaj nyugtató hatását tartják számon. Forrázatát belsőleg, külsőleg pedig fürdővízbe téve az idegeket elernyesztő és az alvást segítő tulajdonságát tapasztalták.   A legtöbb aromás fűszerhez hasonlóan, a babérolaj gomba és baktérium ellenes hatása is ismert.
Szappanom összetevői: szappanosított olívaolaj és extra szűz olívaolajból készül babér-macerátum (összesen 90%), pálmaolaj, kókuszvaj, ricinus olaj (együttesen a szappan 10%-át teszik ki), extra ápolóként babérolajat tartalmaz.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Mi az a szappanositott olivaolaj? A babérlevelet mivel őrlöd le? Előre is köszönöm válaszodat. emoke33

    VálaszTörlés
  2. Szia Emőke!
    Nem csak az olívaolaj szappanosított a szappanban, hanem az összes többi is. Írhattam volna úgy is az összetevőket, hogy "olajok, vajak és lúg", de a kész szappanban a kémiai reakció után az olajok-vajak már elszappanosodott formában vannak, ezért használom az "szappanosított" kifejezést. Nem te vagy az első, aki megkérdezte, lehet, hogy változtatok majd az összetevők leírásán, hogy kiderüljön, az összes összetevő, ami olaj, azaz zsiradék, elszappanosodott formában van a szappanban.
    A gyógynövényeket legjobb (lenne) kőmozsárban őrölni, de nekem van egy kávédarálóm is, amit csak szárított gyógynövények őrlésére használok. A babérlevelet is ezzel őröltem, és átszitálva adtam a masszához.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...